Thursday, December 10, 2015

میانسالگی

وقتی بیست ساله هستی خیال می کنی همه ی زمین را هم که راه بروی ان هم پیاده، زمین جلوی تو کم می اورد ، دلت به اندازه ی  اسمان بزرگ است هیج کاری برایت سخت نیست . خیال میکنی موهای صافت را اگر بابلیس بزنی ،و ان را مجعد کنی و فر بدهی و شلوارت اگر خط اتویی داشته باشد که هندوانه را قاچ کند ،نگاه هیچ دختری نیست که به تو بیفتد و بار دیگر نگاهت نکند ، دلت عشق می خواهد ، دلت هیجان می خواهد. از هیچ  چیز دنیا خبر نداری ، خبر نداری از کجا می اید به کجا خرج می شود ، با یک کتانی سفید شاد می شود انتهای یک فیلم می تواند غمگینت کند اما خیلی زود فراموش می کنی ، دلت می خواهد جای بچه ی فیلم باشی ، قهرمان باشی ، هوای ابری با افتابی برایت یکیست .
کار و بیکاری برایت فرقی ندارد ، جمعه و شنبه هم فرقی ندارد ، همه ی دختران همسایه و فامیل در نگاهت روزی همسر تو خواهند شد.
اما امان از میانسالگی .
اینبار تو کم می اوری در مقابل زمین ، دنبال هر وسیله ی نقلیه ای می گردی ، دلت همیشه خدا تنگ است ، همه کارها اگر و مگر دارد سخت است ،اصلا نمی دانی موهایت خلوت شده ، اخرین باری که ارایشگاه رفتی کی بوده  .شلوار چه رنگی به پا داری ، خط اتویش گم شده .
نگاه هیچ کس برایت مهم نیست خصوصا دخترها . عشق .... مفهومش را گم کرده ای ، بیاد نمی اوری چه معنایی داشت ، چه طعمی ، چه بویی.
هیچ چیز خوشحالت نمی کند ، هیچ لبخندی نمی زنی ، اخرین باری که قاه قاه خندیده ای یادت نیست ، حوصله تماشای فیلم هم نداری ، ممکن است وسط ان بخواب بروی و در رویاهایت تنها صفحه ی سفید و سیاه ببینی و هنوز حس کنی که خسته ای با زنگ ساعت بیدار شوی و ببینی که شنبه است و باید سر کار بروی تا از مخارج عقب نمانی .
خوابت عمیق نمی شود.
دلت می خواهد بخوابی و هرگز بیدار نشوی .

3 comments:

  1. خوشحالم که بازم داری می‌نویسی علی...می‌بینم که با اقتدار برگشتی که با پستات ضدحال بزنی بهمون!!میشه خواهش کنم اگه میشه و راه داره نوشته‌ی بعدیت از اون نوشته‌های امیدوارکننده باشه؟!از اونا که عشق دارن،که زندگی دارن،که روح رو تازه می‌کنن؟؟لطفاً...
    راستی درباره‌ی این نوشته‌ت میگم نمی‌تونم تو رو هیچ‌وقت این مدلی تو ذهنم تصور کنم!حتی وقتی که به سنین میانسالگی برسی!

    ReplyDelete
  2. ﻣﻦ ﻫﻢ ﻭﺳﻂ ﻓﯿﻠﻢ ﺧﻮﺍﺑﻢ ﺑﺮﺩﻩ. ﺁﻥ ﻫﻢ ﻧﻪ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ، ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻟﻮﻥ ﺳﯿﻨﻤﺎ. ﺍﯾﻦ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺯ ﻣﯿﺎﻧﺴﺎﻟﯽ ﻫﻢ ﺗﯿﺮ ﺷﺪﻡ.

    ReplyDelete
  3. ﻣﻦ ﻫﻢ ﻭﺳﻂ ﻓﯿﻠﻢ ﺧﻮﺍﺑﻢ ﺑﺮﺩﻩ. ﺁﻥ ﻫﻢ ﻧﻪ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ، ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻟﻮﻥ ﺳﯿﻨﻤﺎ. ﺍﯾﻦ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺯ ﻣﯿﺎﻧﺴﺎﻟﯽ ﻫﻢ ﺗﯿﺮ ﺷﺪﻡ.

    ReplyDelete

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...