Friday, February 27, 2015

اشرف غنی و عبدالله در طالع بینی چینی

 

خیلی از ما افغان ها اعتقاد به نوعی تقویم داریم که معروف است به تقویم و طالع بینی چینی . در طالع بینی چینی هر سال مخصوص یک حیوان است که در ان از دوازده حیوان یاد شده که قبلا دراین پست راجع به انها نوشته ام .

 

خیلی ها اعتقاد دارند خصلت و خلق و خوی هر کسی درست مربوط است به سالی که به دنیا می اید و از این روست که گاهی اگرمی خواهند کسی را بشناسندو یا راجع به کسی صحبت کنند ، از سالی می پرسند که او به دنیا امده است . مثلا معروف است که ادمهای سال میمون زیرک و باهوش و چالاک هستند.

 

اما اگر می خواهید بدانید این موضوع چه ربطی به رقابت های انتخابات ریاست جمهوری  در افغانستان دارد مطلب را همچنان دنبال کنید ، کار انتخابات در افغانستان این روزها از هشت کاندید به دو کاندید رسیده است و به احتمال زیاد مردم افغانستان به قول قدیمی ها باید منتظر پادشاهی یکی از این دو باشند عبدالله عبدالله یا اشرف غنی احمد زی.

 

برای غربیها وانچه مربوط به سیاست وکار سیاسی ست شخصیت افرادی که در راس امور قرار می گیرند شاید زیاد مهم نباشد چرا که سیستم یک چیز است و یکنواخت و سیاست ها از قبل تعریف شده است درست برعکس ما شرقی ها که با هر ادمی که  به پادشاهی و ریاست جمهوری می رسد باد از سویی می وزد وامور طوری رقم می خورند. شناخت ادم ها از این طریق شاید خرافه باشد اما ادمی همیشه دلش می خواسته دورو برش را بهتر بشناسد و به ان فکر کند . عبدالله ده سال جوان تر از اشرف غنی ست ، احساساتی و یک غرب گرای دموکرات است. اشرف غنی اما انسانی سنتگراست و کمی عصبی مزاج ، اما با اطلاع از جامعه سنتی و یک کثرت گرا.

 

عبدالله متولد 1338 هجری شمسی ست و طبق طالع بینی چینی متولد سال خوک است abdollahدر مورد متولدین این سال اورده اند" خوک جنگجویی جوانمرد است،بلند همت دلیر و اشنا به اداب و رسوم ، اگر به او ستم شود بی پناه بی دفاع و کمی ساده لوح است ، اجازه می دهد به راحتی فریبش دهند.نسبت به اشتباهات دیگران صبور است ، به سختی تن به ساخت و پاخت می دهد. دوست و شریکی بی همتاست. پول پرست و شهوت ران است. با معلومات به نظر می رسد اما اطلاعاتش سطحی ست .شرقی ها می گویند مردم به خوک غذا می دهند و او را پروار می کنند برای اینکه روزی او را بکشند و بخورند و مشهور است که مردم از سادگی و زودباوری خوک سوئ استفاده می کنند . "

 

 

 

اشرف غنی متولد 1328 هجری شمسی ست یعنی متولد سال گاو در مورد متولدین این سال اورده اند " ashrafghaniدوستدار کار، خانواده و سرزمین پدری ،گاو متین ،خوددار ،کمرو، کند ،وسواسی منظم و خاکسار است، پشت چهره ی ساده اش هوشیاری ذاتی دارد.براحتی می تواند اعتماد قلبی دیگران را به خود جلب کند. اندیشمند و دوست دار تنهایی ست .یک میهن پرست افراطی و متعصب بیش از حد است .یک دنده و نافرمان و بیزار از کسی که پای در کفشش کند. او پیشرو و پیشواست .گاو از نوگرایی بیزار است چرا که فکر می کند نوگرایی اصالتش را  از بین می برد. خود کامه و خانواده پرست است . گاو در فعالیت های جمعی و اداره ی  امور گروهی و تولیدی موفق است.اورده اند بهتر است گاو از فعالیت هایی که به مسافرت بسیار نیاز دارد پرهیز کند زیرا باعث برهم خوردن ارامش روحی و سلامتی او می شود . سخت خشمگین و غضبناک می شود . سخت کوش است و به راحتی شکست نمی خورد.

به نظرم با این اوصاف از این ادم ها اینده حکومت در افغانستان همچنان پر از ابهام خواهد بود دستکم شاید هر دوی انها موافقت نامه امنیتی با امریکا را امضا کنند ، هر دو دولت هایی فاسد خواهند داشت ، در مورد عبدالله شاید بیشتر ، اما حکومت عبدا... به نظر با جهان رابطه ی بهتری خواهد داشت زیرا شخصیت اشرف غنی و اصولگرایی او دوستان زیادی برای افغانستان بوجود نخواهد اورد. شاید کارو امور کشاورزی در دولت اشرف غنی رونق بگیرد اما در دولت عبدا.. واردات بیش از حد خواهد شد ، سرمایه گزاران دولت عبدالله را بیشتر دوست خواهند داشت . به نظرم موافقت نامه ی صلح با طالبان و پیشرفت ان در دولت اشرف غنی بهتر به پیش می رود تا عبدالله .

No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...